Rekordhøy oppslutning for Arbeiderpartiet blant våre medlemmer

63 prosent av Fellesforbundets medlemmer som har bestemt seg for hvilket parti de vil stemme på, vil stemme Arbeiderpartiet.

Dette er en kraftig økning fra 2013, da Arbeiderpartiet fikk 43 prosent oppslutning blant medlemmene i utvalget. - Arbeiderpartiet har alltid stått sterkt i Fellesforbundet, men aldri så sterkt som nå, sier Arve Bakke til VG. Høyres oppslutning går ned fra 21 prosent til 12, mens Fremskrittspartiets oppslutning blant våre medlemmer er halvert, fra 22 prosent til 11 prosent.

Ipsos MMI gjennomført medlemsundersøkelsen på oppdrag for Fellesforbundet, for å kartlegge medlemmenes synspunkter på medlemskapet, politiske ståsted, medievaner, og pensjonsordninger. Lignende undersøkelser er tidligere gjennomført i 2006, 2009 og 2013.

Det er gjennomført totalt 1201 intervjuer blant medlemmer i Fellesforbundet.