Siste forberedelser til streik!

Over hele landet pågår nå de siste forberedelser til streik. Plakater forberedes, appeller gjennomleses og argumentene mot regjeringens forslag understrekes. Det blir streikearrangmeneter en rekke steder i landet

Forbundsleder Arve Bakke skal delta på streikearrangementet i Stavanger, og flere lokale tillitsvalgte skal delta med appeller på lokale arrangementer.

Hvorfor streiker vi?
Vi streiker fordi regjeringen foreslår:

Økt bruk av midlertidige stillinger
Færre faste ansettelser
Mer pålagt overtid
Mer uønsket søndagsarbeid
Dette gir økt usikkerhet og mindre frihet for norske arbeidstakere. Arbeidsgiver vil få mer makt – de ansatte vil få mindre. - Det er ikke veien å gå for å skape et godt arbeidsliv, og vi er klare for politisk streik for å si fra, sier forbundsleder Arve Bakke.

Oversikt over hvor ledelsen holder appeller
I tillegg til våre lokale tillitsvalgte, er også vår ledelse til stede på ulike arrangementer.

Leder Arve Bakke: Stavanger
Nestleder Anders Skattkjær: Gardermoen
Forbundssekretær Kine Asper: Thon Hotel Gardermoen
Forbundssekretær Halvor Langseth: Ormen Lange, Aukra
Forbundssekretær Steinar Krogstad: Finnsnes

Bidra til å gjøre streiken synlig!
Delta i arrangementer, del bilder fra forberedelser og selve streiken på sosiale medier og fortell dine venner og bekjente hvorfor vi streiker. Bruk emneknaggen #forsvaraml #politiskstreik i sosiale medier.