Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Sommerpatruljen er din venn!

LOs sommerpatrulje passer på unges rettigheter i arbeidslivet. Medlem av Fellesforbundets Ungdomsutvalg, Silje Rosseland, har vært med patruljen i Rogaland.

LOs sommerpatrulje

- Mange unge kjenner ikke egne rettigheter, og tør ikke si fra om kritikkverdige forhold. Ungdom som er organisert kan få hjelp av fagforening og tillitsvalgt, mens de som ikke har en fagforening i ryggen står svakere. Vi viser ungdommen at de har noen på deres side, og det er fortsatt et stort behov for sommerpatruljen i norsk arbeidsliv, sier Rosseland.

Over 600 LOungdommer er ute på veien, og besøker over 5000 virksomheter. Unge arbeidstakere får informasjon om rettigheter og plikter i arbeidslivet. I 30 år har patruljen vært ungdommens venn i arbeidslivet.

Kontakt patruljen!

Sommerpatruljetelefonen kan nås på 810 01 999 og er åpen mellom klokka 9 og 16 på hverdager i hele sommer, og det er også mulig å kontakte oss per e-post til sommerpatruljen@lo.no. Henvendelser til sommerpatruljetelefonen er uforpliktende og behandles anonymt #sommerpatruljen