Tenk nytt om reiselivspolitikken

- Reiselivsnæringen selv må sette seg i førersetet for utviklingen av en ny reiselivspolitikk.

Fellesforbundet mener reiselivet skal styrkes der det har naturlige forutsetninger til å utgjøre en forskjell, sier forbundssekretær Clas Delp Fellesforbundet i forbindelse med en innspillskonferanse om reiselivspolitikken med næringsminister Monica Mæland.

- Forbundet mener det på sikt ikke er bærekraftig å satse sterkt på en næring som er så avhengig av offentlige midler som deler av reiselivsnæringen nå er. Reiselivet må innrette seg slik at det er levedyktig også ved et eventuelt bortfall av offentlige midler. Fellesforbundet mener reiselivsnæringen selv må ta jobben med å definere hva reiselivet skal være, en jobb som i mange år har vært overlatt til myndigheter på ulike nivåer, heter det blant annet i innspillet fra forbundet.

Les hele innspillet fra Fellesforbundet

Les mer om konferansen