Enighet for AIM og Norlandia

Det ble enighet i meklingen for Norlandia Pasienthotell og AIM Norway natt til lørdag.

Les løpeseddel for Norlandia

Les møteboka for meklingen

LO Stat har sikret forhandlingsretten på pensjon i Vinmonopolet, Ruter, Flytoget, SIVA, AIM Norway, studentsamskipnaden i Bergen, Stavanger og Østfold samt Norlandias barnehager.

Strid om pensjon var hovedårsaken til gigantmeklingen mellom LO Stat og Spekter. I løpet av fire dagers intens mekling har LO Stat og forbundene sikret medlemmenes rett til å ha en hånd på rattet når pensjoner skal forhandles i framtiden.
- Det var avgjørende for oss at vi kom til enighet om pensjoner, der streikeretten slås fast, sier forhandlingsleder Eivind Gran LO Stat.

LO Stat meklet på vegne av Fellesforbundet, Forbundet for Ledelse og Teknikk (FLT), Handel og Kontor i Norge (HK), Norsk Lokomotivmannsforbund (NLF) Fellesorganisasjonen (FO), Fagforbundet og Norsk Tjenestemannslag (NTL).
Virksomhetene i meklingen.
Her ble det meklet med uenighet om pensjon:
•    Vinmonopolet
•    Ruter
•    Flytoget
•    SIVA, Selskapet for industrivekst
•    Norlandia Barnehagene
•    AIM Norway
•    Studentsamskipnaden i Bergen
•    Studentsamskipnaden i Stavanger
•    Studentsamskipnaden i Østfold
Her ble det meklet på andre saker enn pensjon: