Fellesforbundet øker stadig på sosiale medier

Fellesforbundet har snart 20 000 følgere på Facebook, og opplever stadig økt engasjement på sine budskap i sosiale medier. -Godt fagforeningsarbeid blir enda bedre når vi kommuniserer med medlemmer og støttespillere der de er, sier kommunikasjonsrådgiver i Fellesforbundet, Iselin Paulsen, til Magasinet for fagorganiserte. Foto: Erlend Angelo

- Vi deltar i sosiale medier for å styrke kjennskap og kunnskap om forbundet, og fordi det styrker vår deltakelse i samfunnsdebatten, sier Paulsen.

Facebook blitt et stadig viktigere verktøy også for de lokale avdelingene. – Over halvparten av våre avdelinger har egen side på Facebook, og mange avdelinger er flinke til å bruke Facebook-sidene til å kommunisere med sine medlemmer og støttespillere. Det er godt fagforeningsarbeid og det er godt kommunikasjonsarbeid, sier Paulsen.

Les hele saken hos Magasinet for fagorganiserte.