Konsernkonferanse i mars

Hvilken rolle kan konserntillitsvalgte og styremedlemmer ha i forbindelse med konsernets samfunnsansvar? Hva kan og bør myndigheter og selskaper gjøre for å sikre samfunnsansvar og anstendige vilkår?

Dette er noen av spørsmålene bak temaet for vårens konsernkonferanse, som LO arrangerer på Quality Hotell Mastemyr utenfor Oslo 1.-2. mars.

Målgruppen er konserntillitsvalgte, tillitsvalgte i konsern, styremedlemmer, og medlemmer av europeiske samarbeidsutvalg (EWC). Søknad om deltakelse sendes til Fellesforbundet senest tirsdag 18. februar kl. 12.00. Husk å oppgi navn, bedrift/konsern, e-postadresse og mobilnr. Meld også fra hvis du ikke ønsker overnatting på Mastemyr.

Prioritering av deltakere
Det er ikke klart hvor mange plasser forbundet får og kan dekke, og ved påmeldingsfristens utløp vil som tidligere deltakerne prioriteres med hensyn til fordeling på konserner, bransjer, kjønn, erfaring, tidligere deltakelse osv. Erfaringsmessig får de fleste som ønsker å delta plass på konferansen. Det forutsettes at konsernet samordner påmelding/søknad om plass, det vil f.eks. si at dersom det er flere søkere fra samme konsern skal det framgå en prioritert rekkefølge.

Tips gjerne tillitsvalgte om dette arrangementet!