Medlemmene strømmer til Fellesforbundet

Fellesforbundet har siden 1. april fått 2500 nye medlemmer. Bare på Riksavtalens område har det alene kommet 800 nye medlemmer! – Dette er uten tvil en positiv sideeffekt av det å ha en streik gående, sier forbundsleder Jørn Eggum.

- I forbindelse med streiken har vi så langt bare meldt om nye medlemmer på bedrifter med tariffavtale. I dag har vi passert 600 nye medlemmer, men i tillegg kommer også 200 nye medlemmer som arbeider på bedrifter uten tariffavtale. Så totalt er vi oppe i 800 nye medlemmer på Riksavtalens område, sier Eggum.

Forbundslederen forteller at det også strømmer inn nye medlemmer på andre områder. Det er snakk om 1700 nye medlemmer, de fleste er omfattet av industrioverenskomsten og byggfagsoverenskomsten.  – Jeg er overbevist om at dette skyldes mye medieomtale og positiv oppmerksomhet rundt streiken innenfor hotell og restaurantområdet. Tusenvis av medlemmer over hele landet gjør i disse dager en fantastisk innsats, både som streikevakter og i forbindelse med andre aktiviteter i klubber og avdelinger. Jeg er stolt av å være forbundsleder for en så aktiv og flott gjeng, og vi jobber for å bli enda flere, understreker Jørn Eggum.