Flott julegave - slapp oppsigelser!

Åtte tømrere ansatt i Peab AS og medlemmer i Fellesforbundet fikk fjorårets julegave, selskapet trakk oppsigelsene de hadde fått!

Det var i alt 13 tømrere i Peab som i fjor høst mottok oppsigelser på grunn av innskrenkninger. På vegne av de 13 medlemmene varslet Fellesforbundet sak om gyldigheten av oppsigelsene.  Etter hvert viste det seg at fem av tømrerne fikk seg annet arbeid og valgte dette. Dermed var det åtte tømrere som Fellesforbundet skulle kjøre sak for.

Men like før jul gav Peab beskjed om at oppsigelsene var trukket tilbake , til stor jubel for medlemmene i Fellesforbundet Tømrer og Byggfagforeningen i Oslo.

Avdelingens leder Ken Gordon Solfjeld sier at han er utrolig glad på medlemmenes vegne. - Dette var den beste julegaven de kunne få!

Fredag holdt avdelingen en liten markering for fem av tømrerne som fikk beholde jobben.