Streikestøtte fra ungdommen!

LOs Student- og ungdomskonferanse som har vært samlet på Sørmarka, har vedtatt en støtteuttalelse til Fellesforbundets streik. " LOs Student- og ungdomskonferanse støtter hotell- og restaurantarbeiderne, i deres krav om rett til lokale forhandlinger."

"Fellesforbundets medlemmer fra denne bransjen har i lang tid blitt hengende etter andre arbeidstagere når det kommer til lønn, og er blant de lavest lønnede i Norge. LOs Student- og ungdomskonferanse mener at hotell- og restaurantarbeiderne har krav på en anstendig lønn slik som alle andre!
Vi mener derfor at NHO reiseliv bør gi etter for Fellesforbundets krav om rett til lokale forhandlinger, slik at hotell- og restaurantarbeidere på riksavtalen også skal få muligheten til å få den lønna de fortjener.
 Flere deltakere avbryter denne helgens student- og ungdomskonferanse, for å stå skulder til skulder sammen med de streikende i Oslo på søndag. Vi oppfordrer alle LO medlemmer om å støtte opp om denne streiken, og til ikke å drive med streikebryteri, heter det i uttalelsen."