En gavepakke til hotellinvestorene!

- Etter flere utsettelser og fire års stillstand i reiselivspolitikken er det eneste regjeringen klarer å foreslå en gavepakke til hotellinvestorene! Det sier forbundssekretær Clas Delp i en kommentar til Regjeringens reiselivsmelding som ble lagt fram fredag.

- Reduksjon i formueskatten er ikke svaret for det reiselivet som trenger en dytt. Vi er engstelig for at dette ender opp som enda et insitament for å flytte pengene fra drift til eiendom. Meldingen burde inneholdt mer konkrete virkemidler for å tydeliggjøre hvilken retning regjeringen mener næringer bør gå i årene fremover. Her er det svært tynt, påpeker han.

- Hvor er satsingen på kompetanse og helårs arbeidsplasser?
Regjeringen vil ikke gi  kommunene mulighet til å utvikle lokal reiselivskvalitet gjennom Fellesgodefinansiering, det mener vi er passivt og svakt.

- Meldinga vil bli stående som en parentes i reiselivspolitikken. Vi håper nye koster vil ta næringa videre etter valget til høsten, sier forbundssekretær Delp.