Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Godt samarbeid er gull!

Forbundsleder Jørn Eggum kommenterte Kværners storkontrakt på Stord på Tv2 Nyhetskanalen fredag. -Dette er en gledens dag! Godt samarbeid mellom bedrift og tillitsvalgte for å få ned kostnadene gir resultater! Det skal mye til for å slå oss i internasjonal konkurranse, når vi samarbeider som vi nå gjør, sa Eggum

Det er konkrete grep som er tatt: Man har gått tilbake til sukessformelen fra  en god del år tilbake, da man måtte konkurrere beinhardt på hver eneste ordre, det var de smarte løsningene som måtte bli bedre skritt for skritt, sa Eggum.

-Vi tapte mange nybygg til Asia og Sør-Korea i en periode, der anbudene ble dyrere og dyrere. Vi har nå tatt to steg tilbake-men nå er vi tilbake til suksessoppskriften der man har kort avstand mellom ledelse og fagarbeidere, og godt samarbeid mellom bedrift og tillitsvalgte.

Arbeidet som har blitt gjort for å være mer effektive kan ikke stoppe opp. Vi kan også vinne kontrakter i framtiden, for vi viser at vi er gode på kvalitet, på pris- og at vi leverer til rett tid. Vi må ha fokus, og hele tiden strekke oss etter neste oppdrag. Vi skal være de som finner den nye teknologien og de beste arbeidsmetodene for å vinne framtidige oppdrag også.