I dag starter bransjekonferansene

I løpet av de tre neste dagene samles over 500 tillitsvalgte i Fellesforbundet til bransjekonferanser på Gardermoen. Fellesdagen onsdag 25. oktober vil bli en av de største samlingene av tillitsvalgte som Fellesforbundet har hatt noensinne, faktisk større enn forbundets landsmøte(bildet).

Konferansen er altså mer enn fulltegnet. Nå er det registrert totalt 542 tillitsvalgte som skal delta på de til sammen 13 forskjellige bransjekonferansene. I tillegg kommer forbundets deltakere. En del av bransjekonferansene starter i dag og avsluttes til fellesdelen i morgen, mens resten starter etter fellesdelen i morgen ettermiddag og avsluttes torsdag.

Dette betyr at fellesdagen av konferansen, onsdag den 25. oktober, blir en av de største samlingene av forbundets tillitsvalgte som vi noen gang har hatt. Det er også spennende innledere på felleskonferansen. Forbundsleder Jørn Eggum, LO-leder Hans-Christian Gabrielsen og Ap-leder Jonas Gahr Støre vil dra i gang diskusjonene sammen med en del tillitsvalgte som har forberedte innlegg.

Programmet for fellesdelen finner du her.