Søkelys på arbeidslivskriminalitet

Arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie var første innleder på Fellesforbundets Oslofjordkonferanse torsdag. Hauglie satte søkelyset på arbeidslivskriminalitet, et tema som opptok svært mange av de tillitsvalgte i salen. På bildet med Fellesforbundets nestleder Steinar Krogstad.

Hvordan bekjemper vi arbeidslivskrim? Dette er tema som tas opp av forbundssekretær Per Skau på Oslofjordkonferansen, mens Vidar Sagmyr tar opp  hvordan Uropatruljen i Trondheim jobber.

På programmet ellers vil blant annet Torgny Hasås fortelle litt om arbeidet med en bok om sosial dumping. Clockworkdommen – hva skjer videre? er tittel på innledning som Edvard Bakke, Mads Kleven og Knut Øygard står sammen om. Petter Vellesen, Fellesforbundet Oslo Bygningarbeiderforening og nestleder Steinar Krogstad vil ta opp temaet "Forbud mot bemanningsfirmaer – hva gjør vi nå?"