Vi er nødt til å skape for å dele

- Vi er nødt til å ha næringsliv med vilkår som gjør at næringslivet tjener penger – som får solgt produktene sine, sa forbundsleder Jørn Eggum blant annet i sin 1. mai tale i Sarpsborg. Eggum påpekte at Norge skal ligge i front for å ha gode vilkår å produsere under, og at vi er nødt til å skape for å dele.

Forbundsleder Jørn Eggum holdt dagens tale både i Sarpsborg og i Moss.

- Vi skal aldri godta den myten som høyrekreftene prøver å framstille, nemlig at det er høyrepolitikk som legger grunnlaget for verdiskaping, og at vi i arbeiderbevegelsen og venstresiden bare er opptatt av å få goder og å stikke kjepper i hjulene på de som vil investere i industri og næringsvirksomhet.

- Dette er et vrengebilde av historien! Det er et vrengebilde av situasjonen i dag! Vi er mer enn noen opptatt av å utvikle og ta i bruk ny teknologi. Vi er opptatt av yrkesopplæring og utdanning.

Vi er opptatt av gode kommunikasjoner. Vi er opptatt av gode relasjoner til andre land for å få solgt varene våre. Vi er ikke umoderne. Det er vi som er moderne! Sa forbundslederen blant annet.

Les talen til Eggum i Sarpsborg
Les talen til Eggum i Moss