Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Fellesforbundet inviterer til likestillingskonferanse

I 2017 tok #metoo-kampanjen verden med storm. I 2018 skal alle ta grep og vise handlekraft mot seksuell trakassering. For Fellesforbundet er ikke dette temaet nytt, det siste årets hendelser har bare satt det i et skarpere, grellere lys. Hvor går grensen mellom hyggelig oppmerksomhet og seksuell trakassering på jobb? Hvordan sikrer vi nok åpenhet rundt trakassering i arbeidslivet?

Vi hører endel om at kvinner har høyere sykefravær enn menn, men ellers er det lite oppmerksomhet rundt kjønn og helse. Er det slik at sykdom rammer kvinner og menn ulikt, og hva gjøres i så fall for å møte dette?

I tillegg spør vi oss hvordan vi skal bli en organisasjon der de tillitsvalgte enda bedre speiler medlemmene med tanke på kjønn, alder, bakgrunn. Hvordan få tidsklemma med hverdag og verv til å gå opp på en slik måte at man vil fortsette i vervet?

For sjuende gang arrangerer vi likestillingskonferanse, 7.-8. november.

Vi tar debatten og håper å se deg der!

For mer informasjon og påmelding, klikk her.

Forbundsleder Jørn Eggum og likestillings- og diskrimineringsombud Hanne Bjurstrøm er blant innlederne.