Brudd i forhandlingene – Oppgjøret til mekling

LO har i dag brutt forhandlingene med NHO i tariffoppgjøret. Det er også brudd i forhandlingene om reise, kost og losji, som har pågått direkte mellom Fellesforbundet og Norsk Industri.

- Det har vært to tøffe uker i forhandlinger, men vi er fortsatt langt fra hverandre, sier Fellesforbundets leder, Jørn Eggum.

- Vi bryter nå og fortsetter med Riksmeklerens hjelp. Det er godt å vite at vi kjemper for en sak der vi har klar marsjordre fra medlemmene – og ikke minst at vi har med oss selvstendig streikegrunnlag i denne viktige saken, fortsetter han.

- Vi leverer plassoppsigelse i morgen og møtes hos mekleren rett over påske. Det blir nok tøffe tak, men historien viser at vi har musklene som skal til for å presse fram gode løsninger. Både i kroner og øre, pensjon og RKL – reise, kost, losji, avslutter han.

Se LOs pressemelding her.

Følg tariffoppgjøret her.