Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

To nye ungdomssekretærer valgt

Ordningen med valgte ungdomssekretærer i Fellesforbundet har nå vart i to år, og det har blitt valgt nye sekretærer i områdene som i forbundet kalles ADK Sør-Øst og ADK Sør-Vest. De to nye er Siri Hoverud og Kim Stian Tjelta Ellingsen, begge 26 år.

Det var Fellesforbundets landsmøte i 2015 som vedtok å opprette en ungdomssekretær i hvert ADK-område. Et ADK (administrativt distriktskontor) er et geografisk område og det finnes sju slike. Forbundets sentrale ungdomssekretær, Joakim Gebhardt (bildet), forteller at sekretærene velges for en periode av to år. 1. februar er den første perioden over og da blir det skifte av sekretærer i to områder. – Det har skjedd mye i ordningen siden den ble etablert, og det skal bli spennende å se den videre utvikling fram mot februar 2020, sier Gebhardt.

De to nye ungdomssekretærene er Siri Hoverud (26) fra Kongsberg. Hun er valgt til sekretær i ADK Sør-Øst (Buskerud, Vestfold og Telemark). Hun har vært leder av ungdomsutvalget i avdeling 6, og er CNC-operatør. Hun har jobbet på GKN Aerospace Norway AS og avløser Linn Merete Aas som ikke ønsket gjenvalg. Kim Stian Tjelta Ellingsen (26) er nyvalgt i ADK Sør-Vest (Aust-Agder, Vcest-Agder og Rogaland) og kommer fra Stavanger og avdeling 25. Han har jobbet innenfor hotell, restaurant og catering. Han avløser Kristian Dahl fra samme avdeling.

De øvrige fem sekretærene som er gjenvalgt er:

• Ellinor Linnea Spro, ADK Øst (Oslo, Akershus og Østfold)
  • Lisa Brenni, ADK Indre Øst (Hedmark og Oppland)
  • Morten Fuglum, ADK Vest (Hordaland og Sogn og Fjordane)
  • Siril Monteiro, ADK Midt-Norge (Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag)
  • Tom-Rune R. Hind, ADK Nord (Nordland, Troms og Finnmark)