Viktige tildelinger på Johan Sverdrup

Tusenvis av arbeidsplasser sikres og skapes når Statoil i dag tildeler kontrakter for neste fase i Johan Sverdrup-utbyggingen til Aibel, Aker og Kværner.

-Dette er en gledens dag, for Norge, leverandørindustrien og våre mange medlemmer ved bedriftene, sier Fellesforbundets leder Jørn Eggum.

- Nok en gang ser vi at våre egne bedrifter vinner frem på den internasjonale arenaen. Det er et tydelig tegn på at få kan konkurrere med norske arbeidstakere innen pris, kompetanse, presisjon, tidsfrister og kvalitet, fortsetter Eggum.

- Nå er det viktig at regjeringen og næringen fortsetter det viktige arbeidet fra samarbeidsarenaen Konkraft. Her danner man selve grunnlaget for denne typen viktige beslutninger, avslutter forbundslederen.

Les mer her.