Blir den tydeligste stemmen i privat sektor

En sammenslåing med Fellesforbundet vil gi medlemmene i Norsk Transportarbeiderforbund (NTF) økt politisk kraft. -Det vil bli økt fokus på samferdselspolitikk og dette vil styrke samferdselssektoren, mener Dag-Einar Sivertsen, 2. nestleder i NTF.

Under informasjonsmøtet i Bodø 6. mars ble tillitsvalgte og ansatte fra de to forbundene informert av forbundsleder Jørn Eggum fra Fellesforbundet og 2. nestleder i NTF, Dag-Einar Sivertsen, om den mulige sammenslåingen mellom forbundene.

- Gjennom en sammenslåing vil vi bli mer synlige. Det vil være en styrke for begge forbund da vi er opptatt av mange av de samme sakene, sier Dag-Einar Sivertsen, 2. nestleder i NTF.

-Vi skal være den tydeligste stemmen i privat sektor, sa Eggum.

-Jo flere vi blir, desto større innflytelse får vi. Det er viktig å være en del av samfunnsdebatten, poengterte Eggum.

Representantskapet i Fellesforbundet vedtok 27. februar enstemmig en sammenslåing mellom Fellesforbundet og Norsk Transportarbeiderforbund.

- Vi har fattet et viktig vedtak. Sammen blir vi en enda sterkere kraft, og en tydeligere stemme i det offentlige ordskiftet. Vi blir også sterkere innad i LO-familien, sier en storfornøyd forbundsleder Jørn Eggum.

Den endelige avgjørelsen vil finne sted på det ekstraordinære landsmøte til NTF 8. mai da NTFs representantskap vil behandle samarbeidsavtalen om en sammenslutning mellom NTF og Fellesforbundet.

Bodø var siste stopp i norgesturnéen av informasjonsmøter som de to forbundene har gjennomført de siste par månedene.

Foto: Roy Ervin Solstad, Transportarbeideren/LO Media