Fellesforbundet og Norsk Transportarbeiderforbund ett skritt nærmere sammenslåing

Representantskapet i Fellesforbundet vedtok i dag enstemmig en sammenslåing mellom Fellesforbundet og Norsk Transportarbeiderforbund (NTF).

- Vi har fattet et viktig vedtak. Sammen blir vi en enda sterkere kraft, og en tydeligere stemme i det offentlige ordskiftet. Vi blir også sterkere innad i LO-familien, sier en storfornøyd forbundsleder Jørn Eggum.

Den endelige avgjørelsen vil finne sted på det ekstraordinære landsmøte til NTF 8. mai da NTFs representantskap vil behandle samarbeidsavtalen om en sammenslutning mellom NTF og Fellesforbundet.

Foto: Forbundslederne Lars Johnsen fra Norsk Transportarbeiderforbund og Jørn Eggum fra Fellesforbundet er nå ett skritt nærmere sammenslåing.