Industrifagskolen: Etterutdanning og påfyll av ny kompetanse

For å møte den teknologiske utviklingen i industrien har Fellesforbundet vært med å etablere nye utdanningstilbud på fagskolene. Gjennom korte moduler skal fagarbeidere sikres relevant etterutdanning og påfyll av ny kompetanse.

Tilbudet er i gang på flere steder allerede høsten 2019. I tråd med landsmøtets vedtak om en kompetansereform, har vi store ambisjoner for Industrifagskolen som er en del av det offentlig finansierte bransjeprogrammet for etterutdanning.

Våre tillitsvalgte har vært med på å lage utdanningene tilpasset bedriftenes behov. Det er et mål at terskelen skal være så lav at flest mulig kan benytte seg av dem uansett ansiennitet. Vi ser for oss en videreføring og utvidelse av tilbudene på sikt, og håper flere av våre medlemmer og tillitsvalgte i industrien vil engasjere seg og ta i bruk tilbudene.

Våre samarbeidspartnere er:
Fagskolen Sørlandet
Fagskolen i Ålesund
Fagskolen Hordaland
Fagskolen Tinius Olsen
Fagskolen Innlandet

Les mer om fagskolene her.

Ta kontakt med oss for mer informasjon.
Verkstedindustrien Møre og Romsdal: arne.otto.rogne@vard.com
Kongsberg-industrien: kai.johansen@fellesforbundet.org