Landet rundt for å informere om mulig sammenslåing

Det var god stemning da nesten 100 deltakere fra Vest- og Sørlandet i dag var samlet i Stavanger for å diskutere en mulig sammenslåing mellom Fellesforbundet og Transportarbeiderforbundet.

Leder i Fellesforbundet, Jørn Eggum, og leder i Transportarbeiderforbundet, Lars Johnsen, ble godt mottatt da de informerte om hvordan en slik prosess kan gjennomføres.

Deltakerne fikk en grundig presentasjon av avtalen som nå ligger til grunn. I tillegg fikk de presentert alle detaljer vedrørende organisatorisk endring, kontingent og forsikringer.

- I sum er jeg sikker på at dette er en vinn-vinn-situasjon for alle våre medlemmer. Jeg er ikke i tvil om at den organisatoriske og politiske kraften til landets transportarbeidere vil økes gjennom et større fellesskap, sier Lars Johnsen.

Fellesforbundets leder brukte mye tid på å gjøre transportarbeiderne kjent med Fellesforbundet.

- Vi er et fellesskap som har utviklet seg over tid. Vi har mange ulike bransjer, men man skal lete lenge for å finne noen som passer bedre inn hos oss enn folka i transport, sier Eggum.

Informasjonsmøtet er nummer tre i rekken. I løpet av de neste ukene skal det avholdes lignende møter i Drammen, Trondheim, og Bodø.