Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Endring i reiseforsikring

Viktig informasjon knyttet til din reiseforsikring som du har igjennom forbundet.

Foto: Foto: Anete Lūsiņa / Unsplash

Under følger viktig informasjon knyttet til din reiseforsikring som du har igjennom forbundet.

Hva innebærer dette for deg og hva må du gjøre:

Du mottar om kort tid faktura, enten eFaktura eller faktura per post, fra Sparebank1 sitt forsikringsselskap Fremtind Forsikring AS. For å være forsikret fra 1.1.2020 må du betale denne innen betalingsfristen.

Reiseforsikringen er akkurat den samme som du har og har de samme vilkårene. Vilkårene finner du her.

Pris for 2020 vil være kr 1133 for medlemmer under 67 år og kr 1391 for de som er 67 år og eldre. Årsaken til økningen skyldes årlig prisøkning og ny innkrevingsmetode øker prisen med kr 10 per måned for de under 67 år og kr 13 for de over 67 år.

Har du andre forsikringer i Fremtind Forsikring vil reiseforsikringen bli lagt opp på eksisterende betalingsløsning.

Forsikringsbeviset for reiseforsikringen kan du laste ned ved å klikke på lenken under og identifisere deg med bank-id. Her vil du også finne oversikt over dine øvrige forsikringer i Sparebank1/Fremtind. Klikk her.

Sammen er vi opptatt av å være bærekraftig og vi oppfordrer alle til å klikke på lenken over for å samtykke i og motta forsikringsavtale, samt vilkår digitalt. Klikk på «min forsikringsprofil» nederst på siden etter du har logget deg inn.

Mottar du faktura per post oppfordrer vi deg til å legge opp elektronisk betalingsavtale, eFaktura, avtalegiro eller en kombinasjon av disse med Fremtind Forsikring, i nettbanken når du betaler fakturaen.

Dersom du opplever å ikke motta faktura eller har andre spørsmål knyttet til reiseforsikringen eller forsikringer generelt, ber vi deg kontakte Sparebank1 via din lokale bank eller på telefon 41606600 – taste valg 1, så 3.

For øvrige spørsmål knyttet til medlemskapet ditt ber vi deg kontakte oss på 23063100 eller e-post medlemsavd@fellesforbundet.no

In English

Please find important information about your travels insurance offered by Transportarbeiderforbundet below.

The insurance, as you know it, will end December 31th 2019. In order to stay insured from January 1st 2020, you’ll have to pay the invoice you will receive shortly. The travel insurance product is the same as your current travel insurance. The insurance is still a Sparebank1 insurance. The difference is that Fremtind Forsikring will bill you individually, which is the insurance company of Sparebank1.