Streik: Ansatte krever bedre lønn og arbeidsforhold!

– Vi er klare for streik etter en lang prosess, sier Miriam Kirchhofer, ansatt på Godt Brød i Nydalen.

På Godt Brød i Nydalen får ikke de ansatte lønna de skal ha og blir nektet tariffavtale. Derfor er det nå streik på caféen i Nydalen. Det er ansatte som er organisert i Fellesforbundet som krever rettferdig lønn, trygghet på jobb og medbestemmelsesrett. Dette kan de få gjennom en tariffavtale, men arbeidsgiver nekter.

Fredag ettermiddag ble det holdt appeller utenfor Godt Brød i Nydalen. Forbundssekretær Kine Asper manet til kamp mot useriøse aktører i arbeidslivet. Kine Asper holder appell. Foto: Håvard Sæbø/ Magasinet for fagorganiserte

- Nok er nok. Når arbeidsgiver nekter oss grunnleggende rettigheter, ei rettferdig lønn og tariffavtale, da kjemper vi! I LO-forbundene er vi nesten en million medlemmer og vi står sammen, vi mobiliserer når noen trenger støtte. Og vi er kjent for én ting. At vi aldri gir oss!

Foto: Håvard Sæbø/ Magasinet for fagorganiserte