Fornuften må trumfe grådige sykehusdirektører

Fellesforbundet støtter de streikende sykehusansatte. Pensjon fra første krone er en svært viktig sak for alle i fagbevegelsen. Når man på sykehusene nekter lavtlønte som jobber deltid denne rettigheten må de selvsagt ta kampen, sier leder i Fellesforbundet Jørn Eggum.

At vi gir vår støtte i denne saken er mer enn et rent spørsmål om solidaritet. Det er en markering mot urettferdighet og for likestilling og likebehandling, fortsetter han.

Vi i LO familien har mye erfaring med denne typen kamper. De som kan historien ser at vi oftest vinner fram. I dette tilfellet er jeg sikker på at fornuften trumfer grådige sykehusdirektører, sier Eggum.

Også i privat sektor kjemper vi for at flere skal få pensjon fra 1 krone. En styrking av ordningen på offentlig side vil utvilsomt bidra til vår kamp. Vi står i dette sammen, avslutter Eggum.