Trapper opp Foodora-streiken

Vi i Fellesforbundet har i dag varslet Riksmekleren om at vi trapper opp streiken i Foodora. - Vi tar ut 40 stykker, slik at totalen nå er 142 som er eller blir tatt ut i streik, sier forbundsleder Jørn Eggum.

- De ansatte i Foodora har en grunnlønn på 120 kroner. Vi ønsker å øke denne med 8 kroner og samtidig sikre noe økonomisk støtte til sykkel og ekstrautstyr de tre tøffeste vintermånedene. Det hagler inn med støtte fra organisasjoner, politikere og helt vanlige osloborgere, fortsetter Eggum.

- Dette er et tydelig signal til arbeidsgiver Foodora om at vi ikke gir oss før tariffavtale er på plass, sier forhandlingsleder i Fellesforbundet, Bjørn Jonassen.

Nesten alle de 40 er medlemmer som har kommet til Fellesforbundet etter at streiken startet. Det er en enorm solidaritet blant de ansatte i bedriften, avslutter Jonassen.