Vil øke organiseringsgraden i NLF-bedriftene

– Svært mange transportbedrifter jobber målbevisst for å drive seriøst. Disse bedriftene må Fellesforbundet og Norsk lastebileierforbund samle kreftene for å støtte, sier Fellesforbundets leder, Jørn Eggum.

Nå vil Norsk lastebileierforbund (NLF) gjøre det lettere for fagforbundene å komme i kontakt med medlemsbedriftene.

– Jeg er glad for at NLF så tydelig uttaler at de skal stille seg positive når sjåfører velger å organisere seg. Våre medlemmers første og største interesse er at bedriften de jobber i går godt. Det skaper sikkerhet og trygghet for inntekt og jobb, sier forbundslederen.

– Transportbransjen står ovenfor store endringer i årene som kommer og etablering av tariffavtale i en bedrift gir etter min erfaring store konkurransefordeler, avslutter Eggum.

NLF-direktør Geir A. Mo stiller seg også positiv til å øke antall tariffbedrifter blant deres medlemmer.

– Vi er grunnleggende positive. Vi ønsker å invitere til et enda tettere samarbeid for å nå våre felles mål, sier Mo.