Ni nye uravstemninger

Det blir ikke streik på Riksavtalen.

62,9 prosent av medlemmene stemte ja til meklingsresultatet på Riksavtalen. 30,6 prosent stemte nei.

Når Fellesforbundets forhandlere og arbeidsgiverne har et resultat, er det medlemmene som har siste ordet.

I denne femte runden med uravstemninger har medlemmene tatt stilling til resultatene på disse ni overenskomstene:

Medlemmene har stemt ja, og dermed gitt tilslutning til alle ni avtalene.

Se tallene nede i saken

Hotellene stemte ja

Fellesforbundets delegasjon sendte ut resultatet av meklingen på Riksavtalen uten anbefaling til medlemmene. Medlemmene innen hotell, restaurant, catering og kantiner har stemt ja til meklingsresultatet.

Deltakelsen var denne runden høyest i jordbruk- og gartnerinæringene, hvor hele 79 prosent av medlemmene deltok i uravstemningen.

Det jevneste resultatet var på tariffavtalen til Foodora, hvor 50 prosent stemte ja, mens hele 46,2 prosent stemte nei.

Avtale Ja Nei
Sandtakoverenskomsten 100,0 % 0,0 %