Brudd i byggeindustrimeklingen

Fellesforbundet har brutt meklingen med Byggenæringens Landsforening. Omlag 5700 kan bli tatt ut i streik.

Fellesforbundet har i dag krevd brudd i meklingen med Byggenæringens Landsforening (BNL) på Overenskomsten for byggeindustrien.

Mekleren har innkalt partene til tvungen mekling. Fristen for meklingen går ut tirsdag 25. august ved midnatt.

Fellesforbundet har varslet hvilke bedrifter som vil omfattes av en eventuell konflikt.

Varselet innebærer at rundt 5700 arbeidstakere kan bli tatt ut i streik fra onsdag 26 august kl 06:00 dersom partene ikke kommer til enighet.

Varselet om plassfratredelse omfatter i nesten 300 bedrifter. Dette gjelder både bedrifter tilsluttet BNL og bedrifter Fellesforbundet har direkteavtale med på Overenskomst for byggeindustrien.