Enighet i meklingen på miljøvirksomheter

Meklingen mellom Fellesforbundet, Arbeidsmandsforbundet og MEF endte med enighet.

Tre timer på overtid ble det enighet i meklingen mellom LO, Fellesforbundet og Norsk Arbeidsmandsforbund på den ene siden, og Maskinentrepenørenes forbund på den andre siden på Overenskomst for miljøvirksomheter.

Fakta og nøkkeltall

Fra 1 mai 2020, fikk vi et generelt tillegg kr 0,50.- og et lavlønnstillegg på kr 1,50.- Minstelønns satsene økes med kr. 7.- pr time.

Fra 1 oktober 2020, Fagbrev tillegget økes med kr. 1 pr time. Kompetanse tillegg økes med kr. 1 pr. time.

Videre fikk vi sikring av ansiennitet ved anbud i renovasjonsbransjen. Vi fikk inn lønnsbestemmels for arbeidene formenn/lagleder/bas og bestemmelse om bedrifts ansiennitet.

Og ikke minst vi fikk utvalgsarbeid for å revidere overenskomsten i tariffperioden.

En samlet forhandlingsdelegasjon anbefaler årets oppgjør.