Fellesforbundet støtter vekterstreiken

I dag gikk vekterne ut i streik. – Vi i Fellesforbundet gir vår fulle støtte, slår forbundsleder Jørn Eggum fast.

Jørn Eggum fotografert i Oslo 28. januar 2020.
Full støtte: Arbeidsmandsforbundet og vekterne har Fellesforbundet i ryggen. Foto: John Trygve Tollefsen

NHO har gått inn i årets tariffoppgjør med å ville avvise alle tillegg og alle endringer i tariffavtalene. Vekterne er en av gruppene som har sakket akterut i lønnsutviklingen siden 2016.

Onsdag ble det klart at det blir streik i vekterbransjen.

Fellesforbundet leder Jørn Eggum mener NHO har seg selv å skylde for at meklingen endte i konflikt.

– Når NHO Service ikke vil respektere en gjeldende avtale om bedring av lønnsnivået i bransjen og samtidig avviste alle andre krav så bør de ikke være overrasket av at meklingen endte i konflikt.

Fellesforbundet støtter streiken blant vekterne.

– Vi i Fellesforbundet gir vår fulle støtte til Norsk Arbeidsmandsforbund og de streikende vekterne i kampen for lønn og utvikling av tariffavtalen, sier Jørn Eggum.