Siste uravstemninger i tariffoppgjøret

Medlemmene ga sin tilslutning til resultatene i de tre siste uravstemningene. Fellesforbundet er i mål med tariffoppgjøret.

Klo heiser opp søppel på forbrenningsanlegg.
Medlemmene på avtalen Miljøbedrifter i Norge godkjente resultatet fra meklingen. Foto: John Trygve Tollefsen

I Fellesforbundet er det medlemmene som bestemmer om resultatene fra forhandlinger og meklinger er gode nok.

I årets siste uravstemning skulle medlemmene på tre overenskomster ta stilling til resultatene:

Medlemmene ga sin tilslutning til alle resultatene. Se tallene fra uravstemningen i bunnen av saken.

Slutten på årets oppgjør

Med dette er Fellesforbundets deltakelse i lønnsoppgjøret 2020 over. Vi har forhandlet på alle tariffavtalene, meklet på flere og vært i streik på én.

Vi benytter anledningen til å gi en ekstra takk til de mange dyktige tillitsvalgte fra hele landet som har vært med i forhandlingsdelegasjonene, og som har kjempet for arbeidsfolks interesser opp mot arbeidsgiverne.

Nå jobber vi på høygir med å skrive ut de nye tariffavtalene. De oppdaterte avtalene vil fortløpende bli lagt ut på våre nettsider.

Se alle tariffavtaler her

Resultat fra uravstemningen Ja Nei