Støtt TV-aksjonen sammen med Fellesforbundet

Pengene fra årets TV-aksjon går til å bekjempe plast i havet.

Fellesforbundet har gitt 20 000 kroner til årets tv-aksjon. Pengene som samles inn går til å bekjempe plast i havet.

Bidra du også!

Vi har opprettet vår egen digitale innsamlingsbøsse. Klarer vi å samle inn like mye i bøssa som Fellesforbundet har gitt?

Gi penger til TV-aksjonen her!

Faren ved plast i havet

Åtte millioner tonn plast havner i havet hvert år. Plasten truer ikke bare dyrelivet, men også oss. Årets TV-aksjon skal bekjempe plast i havet gjennom å etablere og forbedre eksisterende avfallssystemer for mer enn 900 000 mennesker.

I samarbeid med lokalbefolkning, myndigheter og næringsliv skal vi redusere bruken av unødvendig plast. Vi skal samle inn og resirkulere søppel som i dag ender opp i naturen, og jobbe for at beslutningstakere forplikter seg til å nå WWFs mål om null plast på avveie i 2030.

Les mer om TV-aksjonen