Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Fellesforbundet på Arendalsuka 2022

Mandag 15. august braker det igjen løs i Arendal, der representanter fra et bredt spekter organisasjoner, politikk og samfunn samles til politisk festival på det glade sørland.

Fellesforbundet deltar, med egne arrangementer og med deltakere i paneler hos andre relevante aktører.

Kickoff for fagbevegelsen

Mandag kveld sparker vi det hele i gang, med fagbevegelsens offisielle kickoff. Hit kommer komiker, musiker og showmann Alex Rosén. Det gjør også LO-leder Peggy Hessen Følsvik, Fellesforbundets egen Jørn Eggum og Fagforbundets leder Mette Nord. De utfordrer Ap-nestleder Bjørnar Skjæran: Hvor mye har den rødgrønne regjeringa egentlig fått til på ett år? Det hele loses gjennom av LOs Kjetil Staalesen.

Etter debatten blir det konsert med bandet Lilja.

Meld deg på Facebook-arrangementet.

Innleie forbudt?

Nye regler for innleie kommer til høsten. Torsdag formiddag tar vi debatten om innleie sammen med Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund (NNN):

Trine Lise Sundnes (Ap) forteller om nytt regelverk og Henrik Asheim (H) argumenterer mot.

Hvordan påvirker innleie arbeidshverdagen til våre medlemmer? Tillitsvalgte fra begge forbund forteller fra sin arbeidshverdag.

Vi kjører debatt mellom innleieentusiaster fra henholdsvis NHO og Manpower, Anne Cecilie Kaltenborn og Maalfrid Brath, og forbundslederne Jørn Eggum (Fellesforbundet) og Anne Berit Aker Hansen (NNN).

Meld deg på Facebook-arrangementet.

I tillegg blir representanter fra Fellesforbundets ledelse og samfunnspolitiske avdeling å se i en rekke andre arrangementer.

Hele programmet finner du på Arendalsukas nettsider.