Lær alt om akkordlønn

Fellesforbundet gir deg alt du trenger for å lykkes med akkordlønn samlet på ett sted.

Akkord kan være et lønnsomt system for de som jobber på byggeplassen.

Akkordlønn.no får man vite alt om hvordan man kommer i gang med akkord. Her kan du også laste ned alle dokumenter du trenger.

Alle tjener på akkord

Forbundssekretær i Fellesforbundet Per Skau mener Akkordtariffen er helt nødvendig for å øke produktiviteten og holde lønnen oppe i byggebransjen.

– Akkordlønna definerer nivået i bransjen, og er et referansepunkt i de lokale lønnsforhandlingene når man skal fastsette timelønna, sier Per Skau.

Den nye akkorportalen er en del av forbundets handlingsplan for å få flere til å jobbe akkord, og gjør det enklere for arbeidstakere å komme igang med akkorden.

Lønn målt på arbeid og effektivitet

Akkord er prestasjonslønn, noe som betyr at du får betalt for det du yter eller produserer. Akkordlønn er dermed basert på måling av arbeidet og effektivitet.

Det er derfor svært lønnsomt for alle parter å følge akkord, fordi det kan fungere som motivator og forbedrer effektiviteten og arbeidsmiljøet.

Besøk Akkordlønn.no

Les mer i Magasinet for fagorganiserte