Streiken over i 360 Logistics

Etter åtte uker i streik har Fellesforbundet og Spekter kommet til enighet om tariffavtale på 360 Logistics.

Streikevakter: De tillitsvalgte på 360 Logistics kan nå henge fra seg streikevestene og gå tilbake på jobb. Kravet om tariffavtale er innfridd.

Fredag 31. mars møttes partene hos Riksmekleren og ble enige om tariffavtale ved lagerbedriften 360 Logistics.

– Vi er i mål med en avtale som forhandlingsdelegasjonen vår stiller seg enstemmig bak. Det gir oss noe å bygge videre på sammen med bedriften, sier Terje Samuelsen i Fellesforbundets tariffavdeling.

Forhandlingene om tariffavtale brøt sammen tidligere i år, og Fellesforbundets medlemmer har vært i streik i bedriften siden 9. februar.

– Det har vært stor avstand mellom bedriften og våre medlemmer. Det har vært nødvendig å bruke tid på å nærme seg hverandre. Både bedriftene og medlemmene har gitt for å komme til enighet, sier Samuelsen.

Forslaget til tariffavtale skal til uravstemning blant medlemmene rett over påske.