Planlegg høsten

Tenk på kompetansebygging til høsten

Teknisk medieproduksjon

Nordland fagskole har et tilbud om to års fagskole med tittel "Teknisk medieproduksjon". Det gjennomføres som en kombinasjon av nettundervisning og fysiske samlinger. Det kan søkes økonomisk støtte i de ulike fonds- og stipendordningene. Søknadsfristen er 1. oktober.

Les mer om tilbudet her: https://www.tekniskmedia.no/

IGM

IGM har blant mange andre kompetansetiltak denne høsten disse kursene og deltidsstudiene. De som er omfattet av Grafisk Utdanningsfond får kursprisen for GU-medlemmer, dette ordnes av IGM og det må ikke sendes inn noen søknad om dette. Alle medlemmer som kommer inn under Grafisk stipendordning kan søke der. Det kan også søkes i LOs utdanningsfond.

Enten du vil ta et praktisk kurs (nett/oppmøte) eller bygge CV med deltidsstudier som gir 30 studiepoeng, får du oppdatert innhold med erfarne foredragsholdere.

KURSPAKKE I DIGITAL MARKEDSFØRING, 5 DAGER, start 24.8
Vil du ha et effektivt kurs i digital markedsføring, så har vi samlet relevante kurs i en kurspakke som inneholder strategi, innholdsmarkedsføring, sosiale medier, Google Analytics og hvordan skrive gode tekster for web. Les mer her ->

Deltidsstudier med 30 studiepoeng:

Digital rådgiver

Du lærer å lage gode digitale løsninger for kunden basert på kundereisen. Ved å kartlegge kundens behov, vil du skape verdifulle kundeopplevelser og tjenester, som igjen blir gode forretningsmodeller.

Vi bruker verktøy som Business Model Canvas og Design Thinking.

Oppstart 23. september
Info om til Digital rådgiver –>

Interaksjonsdesign

Interaksjonsdesign er samspillet mellom mennesker og teknologi.  Du lærer å designe applikasjoner og webløsninger som er brukervennlige, inkluderende, inspirerende og nyttige.

Oppstart 16. september
Info om Interaksjonsdesign –>

Digital journalistikk

Du skal få innsikt i og kjenne til de viktigste tjenester, teknologier og verktøy som er avgjørende for å lykkes som digital journalist, og forstå samspillet slik at man skaper effekter og resultater. Etter endt studium skal du beherske de viktigste verktøyene og være i stand til å gjøre seg relevant og skape og fremstille nyhets stoff på en måte som gir oppmerksomhet og skaper interesse i digitale kanaler.

Oppstart 9. september
Info  om opptak journalistikk –>

Digital markedsfører

Lær deg å lage godt, engasjerende innhold brukerne dine vil ha, vit hvordan du bruker SEO slik at de finner innholdet ditt, samt hvordan du analyserer effekten av kampanjene dine med Google Analytics.

Vi bruker Wordpress som publiseringsverktøy og sosiale medier for å spre innholdet til relevante lesere.

Oppstart 12. oktober
Info om digital markedsføring –>

Digital kommunikasjon

Du vil tilegne deg kunnskap og ferdigheter som gjør deg i stand til å forvalte, vedlikeholde og videreutvikle nettsteder.

Du lærer å lede en webredaksjon, og å jobbe strategisk og systematisk med å utvikle nettsteder som når mål både for virksomheten og for brukerne.

Oppstart 7. oktober
Info om Digital kommunikasjon –>

Finn inspirasjon, for eksempel aktuelle kurs og studier hos IGM