Seier for seks medlemmer Bergen tingrett!

Medlemmene ansatt i Clockwork Bemanning gikk til sak for å fastslå at ansettelsesformen "fast ansatt uten lønn mellom oppdrag" ikke er gyldig. Bergen tingrett har gitt medlemmene medhold. - Dette er et viktig gjennombrudd! Medlemmene fortjener all honnør for å ha tatt belastningen med å gå til sak, sier forbundsekretær Knut Øygard.

- Fellesforbundet har lenge ment at ansettelsesformen er ulovlig, men ettersom regjeringa ikke har villet skjære i gjennom har vi vært avhengig av domstolene. Saken i Bergen tingrett har derfor vært nødvendig. Våre medlemmer i Clockwork har tatt belastningen ved å gå til sak mot egen arbeidsgiver. De fortjener all honnør.

Nå sier også NHO at de er enige i at denne ansettelsesformen ikke bør brukes i bemanningsforetak. Da bør det heller ikke være noe grunnlag for å anke i denne saken - men vi får se hva de gjør, sier Øygard.
Les mer om saken

Les også om saken i Frifagbevegelse.