Fellesforbundet på Arendalsuka 2018

Under årets politiske festival i Arendal samles politikere, fagbevegelse og andre aktører innen norsk arbeidsliv på Fellesforbundets arrangementer.

På agendaen står debatt om hvordan vi kan møte utfordringene i framtidas arbeidsliv, veien til fullskala karbonfangst og -lagring, boklansering og kampanje mot seksuell trakassering.

Mandag 13. august sparker vi uka i gang med fagbevegelsens eget kick-off, kl. 14 i Bankgården, der forbundsleder Jørn Eggum åpner ballet.

Program:

MANDAG 13. AUGUST – Bankgården:

Kl. 14 – 15:

Fagbevegelsens kick-off med Arendals beste burger

Fellesforbundets leder Jørn Eggum åpner. Deretter burger og mingling. Alle forbund og andre interesserte er velkommen!

Kl. 15 - 16: Et liv i arbeid og et arbeidsliv i endring: Debatt og boklansering

Lansering av boka "Løsarbeidersamfunnet": Erik Wold samtaler med bokas to forfattere, Elin Ørjasæter og Line Eldring.

Etterfølges av debatt med Trond Giske (AP), Heidi Nordby Lunde (H) og Per Olaf Lundteigen (SP).

Se og meld deg på Facebook-arrangement her.

TIRSDAG 14. AUGUST – Clarion Hotel Tyholmen:

Kl. 11 – 12:

Norske kommuner og arbeidslivet: Har det noe å si hvem som styrer?

Neste år er det kommunevalg. Fellesforbundet tar debatten om arbeidsliv og norske kommuner. Erik Wold leder samtale med ordfører i Bergen, Marte Mjøs Persen, finansbyråd i Oslo, Robert Steen og ordfører i Kristiansand, Harald Furre.

Kl. 12 – 13:

Bli med å sette strek for seksuell trakassering

Hva kan du som arbeidsgiver gjøre for å forebygge og håndtere seksuell trakassering på arbeidsplassen din? Minikurs og kampanjelansering.

Medarrangører: Arbeidstilsynet, Likestillings- og diskrimineringsombudet, NHO Reiseliv, Parat, Virke og KS.

Se og meld deg på Facebook-arrangementet her.

ONSDAG 15. AUGUST – Madam Reiersen

Kl. 14 – 15.45:

Hvordan realiserer vi fullskala CCS?

Karbonfangst og -lagring (CCS) er avgjørende for at verden skal innfri Parisavtalen og nå klimamålene. Uten CCS blir klimamålene både dyrere og mer krevende å nå. At vi lykkes med CCS er ikke bare viktig for klimaet. Det er også en stor industriell mulighet for Norge. Debatt: Hvilke muligheter kan CCS gi for norsk industri?

Medarrangører: NHO, LO, Norsk olje og gass, Norsk Industri, Industri Energi

For spørsmål om Fellesforbundets arrangementer, kontakt kommunikasjonssjef André Nerheim – 95876597.

All informasjon og fullstendig program for hele Arendalsuka finner du her.