Viktig seier i Trondheim

10 Fellesforbundet-medlemmer ved Chesterfield hotell i Trondheim fikk gjennomslag for sitt krav om tariffavtale.

Medlemmene i Fellesforbundets avdeling 250 i Trondheim krevde tariffavtale ved Best Western-hotellet Chesterfield. Saken gikk til mekling hos kretsmekleren, og det var stor fare for streik. Ved fristen onsdag 23.mai, ga arbeidsgiver etter for kravene fra Fellesforbundets medlemmer og avverget dermed konflikt.

- Vi er stolte av medlemmene våre, dette er en sak mange kan lære av. De ansatte hadde allerede lønn over tariff, men tok kampen for å sikre medbestemmelse og grunnleggende pensjonsrettigheter. Det er slik man bygger rettferdig fordeling og innflytelse, fastslår Frank Schistad ved Fellesforbundets tariffavdeling.