Landsmøtet 2019: Vil utrede EØS-avtalen

Fellesforbundets landsmøte vedtok i dag en utredning av EØS-avtalen. - Jeg er glad for at et flertall i dag velger å gå for et forslag der vi støtter opp om, men samtidig ønsker å utrede EØS-samarbeidet, sier forbundsleder, Jørn Eggum.

- Samtidig er det viktig for meg å understreke at landsmøtet i dag sender et tydelig signal om at det slett ikke står bra til i viktige deler av norsk arbeidsliv. Jeg har hele tiden vært tydelig på at dette skyldes dårlig politisk håndverk her hjemme og at vi ikke kan skylde alt på EØS. Det er dette vi vil ha utredet, fortsetter forbundslederen.

- Det har vært en utrolig god debatt på dette landsmøtet. Folk fra ulike yrker og med pulsen på norsk arbeidsliv bryner seg på hverandre. Det er tøffe tak, men vi er utvilsomt sterkere sammen, avslutter Eggum.