Medlemmene sier ja i uravstemninger

Medlemmene har gitt sin tilslutning til Fellesforbundets uravstemninger denne uken.

Arbeider legger asfalt på vei. Nærbilde av arbeidsbukser.
Hele 91,6 prosent av medlemmene på Overenskomst for asfaltarbeid og veivedlikehold støttet forhandlingsresultatet. Foto: Mostphotos

I Fellesforbundet er det medlemmene som bestemmer om resultatet av lønnsforhandlingene er godt nok. Denne uken har det vært uravstemning på tre rene Fellesforbundet-overenskomster. På alle disse ble det ja-flertall.

Se resultatene under

Spesielt om bussbransjen

I tillegg har det vært uravstemning på Bussbransjeavtalen, inkludert Funksjonæroverenskomsten. Her sa flertallet av Fellesforbundets medlemmer nei.

Disse overenskomstene forhandles av Fellesforbundet, YTF, Jernbaneforbundet og Fagforbundet samlet, og det er medlemmenes samlede avstemningsresultat som gjelder. Dermed ble også dette resultatet gitt tilslutning.

Les mer om ressultatet i bussbransjen

Resultater

Avtale Ja Nei
Wallboardoverenskomsten 83,30 % 16,70 %
Overenskomst for asfaltarbeid og veivedlikehold 91,60 % 5,00 %
Grossistavtalen NHO 94,50 % 4,10 %
Bussbransjen NHO og Spekter +Funks. 41,60 % 57,40 %

Last ned PDF under for mer informasjon.