Støtt årets TV-aksjon sammen med Fellesforbundet

Bli med og støtt årets TV-aksjon og hjelp barn som er rammet av krig og konflikt.

Ved å støtte TV-aksjonen NRK Redd Barna kan du bidra til å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.

Fellesforbundet støtter TV-aksjonen NRK Redd Barna, og har bevilget 20 000 kroner til årets aksjon "La barn leve i fred".

Bli med og gi et bidrag her

I år går inntektene fra TV-aksjonen til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt.

Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge, og går blant annet til:

• å gi barn muligheten til å gå på skolen
  • å gjenforene barn med familien de har kommet bort fra
  • å støtte tidligere barnesoldater
  • trygge lekeområder der barn kan utfolde seg
  • hjelp til å håndtere vonde opplevelser
  • at barn som har flyktet til Norge, får en aktiv fritid

Høstens viktigste dugnad

Hvert sjette barn i verden lever i krig og konflikt og opplever ikke den tryggheten alle barn fortjener.

Ved å gi sin støtte og bidra til TV-aksjonen bidrar man til at barn skal få lære, leke og leve i fred.

– Fellesforbundet støtter TV-aksjonen og Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Vi oppfordrer alle våre medlemmer og tillitsvalgte til å bli med og gi sin støtte, enten ved å gi et bidrag eller ved å stille som bøssebærer, sier forbundsleder Jørn Eggum.

Bli med på høstens viktigste dugnad og støtt årets TV-aksjon søndag 22. oktober. Sammen kan vi bidra til at 100 000 barn får leke, lære og leve i fred.