Tvungen mekling for byggfag

Vi holder deg oppdatert på meklingen mellom Fellesforbundet og Byggenæringens Landsforening.

Riksmekler Mats W. Ruland informerer pressen.
Partene sitter nå på Riksmeklerens kontor. Foto: John Trygve Tollefsen

Fellesforbundet og Byggenæringens Landsforening (BNL) har frist til midnatt søndag 23. august med å komme til enighet på Fellesoverenskomsten for byggfag.

Oppdatert: Enighet mellom Fellesforbundet og BNL.

Meklingen går videre på overtid. Det innebærer, inntil annen beskjed blir gitt, at alle skal møte på jobb som vanlig.

Les intervju med Per Skau om Fellesforbundets krav

Her finner du listen over bedrifter som kan bli tatt ut i streik

Informasjon til medlemmer som er omfattet av overenskomsten

• Det er tidligere sendt ut lister med oversikt over plassfratredelse ved konflikt.
  • Vi holder deg oppdatert på meklingen på våre nettsider.
  • Dersom meklingen fortsetter på overtid, skal alle møte på jobb som vanlig, med mindre annen beskjed blir gitt.
  • Ved konflikt blir det orientert via nettsidene. Vi sender også SMS til alle medlemmer vi har registrert med mobilnummer.
  • Ved konflikt skal du forholde deg til beskjeder fra avdeling og tillitsvalgte.