Brudd i byggfagsmeklingen

Fellesforbundet har brutt meklingen med Byggenæringens Landsforening. Nær 17 000 kan bli tatt ut i streik.

Fellesoverenskomsten for byggfag skal nå over i tvungen mekling.

Fellesforbundet har i dag krevd brudd i meklingen med Byggenæringens Landsforening (BNL) på Fellesoverenskomsten for byggfagene.

Mekleren har innkalt partene til tvungen mekling. Fristen for meklingen går ut søndag 23. august ved midnatt.

Fellesforbundet har varslet hvilke bedrifter som vil omfattes av en eventuell konflikt.

Varselet innebærer at nesten 17 000 arbeidstakere kan bli tatt ut i streik fra mandag 24. august dersom partene ikke kommer til enighet.

Varselet om plassfratredelse omfatter i overkant av 900 bedrifter. Dette gjelder både bedrifter tilsluttet BNL og bedrifter Fellesforbundet har direkteavtale med på Fellesoverenskomsten for byggfag.

Liste med varsel om plassfratredelse