Konferanse

09.11.2021 - 09.11.2021

kl. 10.00 - 16.00

Legg til i kalender

Hovedtema for årets konferanse: Ny Regjering – ny arbeidslivspolitikk!

Etter åtte år med Erna Solberg som statsminister har forskjellene i samfunnet økt. De rikeste har fått milliarder i skattelette, mens vanlige folk har tatt regninga. Samtidig har det blitt enklere å ansette midlertidig og arbeidslivet har blitt et mer utrygt sted. Permitterte har mistet feriepengene og pendling til jobben har blitt dyrere. Koronapandemien har rammet arbeidsfolk hardt. Vi vet ikke enda hvilke partier som danner regjering etter stortingsvalget. Det vi vet er at det blir en ny regjering og de skal få en tydelig beskjed om at vi ønsker en ny retning på arbeidslivspolitikken.

Mer informasjon og detaljer rundt program kommer senere.

Oslofjordkonferansen startet som et samarbeid mellom avdelinger og klubber innen byggfag i Fellesforbundet. Den første Oslofjordkonferansen ble avholdt i januar 2004. Konferansen fatter ikke vedtak, heller ikke uttalelser, men har gjennom årene spilt en svært viktig rolle som uformelt diskusjonsforum og initiativtaker i forbundet når det gjelder tiltak mot sosial dumping og useriøsitet.

I 2008 ble det bestemt at konferansen skulle være landsomfattende, men navnet Oslofjordkonferansen ble likevel beholdt av tradisjonshensyn. I 2013 tok Fellesforbundet over ansvaret for å arrangere konferansen, som er åpen for alle avdelinger i forbundet.

Oslofjordkonferansens programkomité planlegger og tar beslutninger om konferanseprogrammet.

Programkomitéen har i 2021 bestått av: Stig A. Hansen (avd 26), Roger Hoff (avd 765), Jorge Dahl (avd 747), Petter Vellesen (avd 603), Per Skau (Fellesforbundet), Line Eldring (Fellesforbundet), Edvard Eidhammer Sørensen (Fellesforbundet).

Kontakt Edvard Sørensen på mail eller på tlf. 476 89 896 for ytterligere spørsmål om konferansen.

Påmelding til kurset

Meld deg på her