Brudd i frontfagsmeklingen

Det er brudd i meklingen mellom Fellesforbundet og Norsk Industri. Frontfaget går til tvungen mekling.

Jørn Eggum og Stein Lier Hansen i pressekonferanse, omkranset av flere journalister.
Fellesforbundets leder Jørn Eggum og Norsk Industris direktør Stein Lier Hansen skal nå over i tvungen mekling. Foto: John Trygve Tollefsen

Mekleren har innkalt partene til tvungen mekling med oppstart mandag klokken 10.00.

Fristen for meklingen går ut natt til fredag.

Fellesforbundet har varslet hvilke bedrifter som vil omfattes av en eventuell konflikt.

Varselet innebærer at ca 27 000 arbeidstakere kan bli tatt ut i streik dersom partene ikke blir enige innen fristen.

Varselet om plassfratredelse omfatter i overkant av 700 bedrifter tilsluttet Norsk Industri og bedrifter Fellesforbundet har direkteavtale med på Industrioverenskomsten.

Liste med varsel om plassfratredelse

Industrioverenskomsten i tariffoppgjøret 2020.

Hold deg oppdatert med vår tariff-sms

Meld deg inn i Fellesforbundet