Brudd i forhandlingene på Riksavtalen

Fellesforbundet har brutt forhandlingene med NHO Reiseliv og går til mekling på Riksavtalen.

Forhandlingene på Riksavtalen omfatter Fellesforbundets medlemmer innenfor hotell, reiseliv og restaurant, pg startet tidligere denne uken.

Onsdag meldte Fellesforbundet brudd i forhandlingene og ber nå Riksmekleren om hjelp for å komme videre. Det blir dermed frivillig mekling på Riksavtalen.

Fellesforbundet gikk til forhandlingene med ønske om å heve lønnen i bransjen, slik at hotell- og restaurantnæringen skal bli mer levedyktig og attraktiv i konkurranse med andre næringer.

– Vi må bare erkjenne at vi ikke har fått noe særlig bevegelse i krav som er viktige for oss i dette oppgjøret. Vi har derfor brutt forhandlingene og ber om hjelp fra Riksmekleren for å komme videre i årets tariffoppgjør på Riksavtalen, sier forhandlingsleder og forbundssekretær i Fellesforbundet, Clas Delp.