Mekler videre på overtid

Fellesforbundet og Norsk Industri mekler videre søndag ettermiddag.

INNSPURT: Fellesforbundets leder Jørn Eggum og Knut Sunde i Norsk Industri med sine forhandlingsdelegasjoner.

Fellesforbundet og Norsk Industri hadde opprinnelig frist til midnatt 6. april med å komme til en løsning i meklingen på Industrioverenskomsten.

Oppdatert 19:45: Enighet i frontfaget

Les resultatet her

Partene ble enige om å mekle videre på overtid ved fristens utløp. Meklingen pågår fortsatt.

Det innebærer at ansatte møter på jobb som vanlig, med mindre annen beskjed blir gitt.

Industrioverenskomsten er frontfaget i Norge, og resultatet i disse forhandlingene legger rammen for lønnsutviklingen i hele samfunnet.

Fellesforbundets viktigste krav i lønnsoppgjøret er økt kjøpekraft og en etter- og videreutdanningsreform.

Informasjon til medlemmer som er omfattet av overenskomsten

• Det er tidligere sendt ut lister med oversikt over plassfratredelse ved konflikt.
  • Vi holder deg oppdatert på meklingen på våre nettsider.
  • Dersom meklingen fortsetter på overtid, skal alle møte på jobb som vanlig, med mindre annen beskjed blir gitt.
  • Ved konflikt blir det orientert via nettsidene. Vi sender også SMS til alle medlemmer vi har registrert med mobilnummer.
  • Ved konflikt skal du forholde deg til beskjeder fra avdeling og tillitsvalgte.

Dersom partene ikke kommer til enighet, kan over 14 000 medlemmer bli tatt ut i streik ved eventuell konflikt. Ytterligere 15 000 medlemmer vil kunne bli tatt ut i streik fra torsdag.